Träning 16/2

SNÖSTORM! Det snöade jättemycket igår på väg till hoppträningen och hem. Det kändes som om däcken släppte ibland men annars klarade vi oss bra. Hoppträningen med Vincent gick bra, jag är nöjd. Vi hoppade tre hinder på ena långsidan med 4 galoppsprång emellan. På andra långsidan var det ett räcke och en oxer, där emellan skulle det vara 6 galoppsprång och 5 när vi hoppade högre. Vi hoppade också två stycken titthinder som stod på snedden i mitten av ridhuset. Det gick bra att hoppa långsidan med dom tre hindren, men jag fick gå på honom lite så vi fick fyra galoppsprång igenom. Den andra långsidan gick bra att hoppa på 6 galoppsprång, men när vi höjde och jag skulle komma på 5 galoppsprång var det svårare, Vincent tar ganska korta galoppsprång så jag måste träna på att få större galoppsprång. Titthindren gick jättebra, han reagerade inte alls på dom. När vi satte ihop allting på en bana och höjde gick det super! Ett väldigt bra pass :)

Idag vilade bägge hästarna, men imorgon blir det dressyrträning med Vincent.

Hajjerna - vattenhindret i full galopp. Glada hästöron och glatt leende ryttare.

 

Ha det bra!//Annika


Kommentarer
Postat av: Lotta

Såg jättebra ut på träningen, han kan hoppa!

2011-02-18 @ 10:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0