Löshoppning


Förra veckan på söndagen löshoppade jag Vincent, jag och några andra stalltjejer var också med och löshoppade deras hästar. Vincent var jätteduktig!! Han hoppade som en gud. När jag har ägt Vincent så har jag bara löshoppat honom en gång(inklusive denna) Och första gången gick det inte bra, men då hade vi inte gjort "ring" runt paddocken utan bara vid hindren. Det var nog år 2007, så ett tag sen. Nu gjorde vi en ring runt hela paddocken så hästarna inte kunde ha friheten att springa runt.

Han började skritta runt på bara bommar, sen travade han över dom. Sen höjde vi till 40cm, efter att han hade hoppat det i galopp några gånger utan problem, höjde vi. Så höll vi på tills han skulle hoppa sina sista språng och då låg dom "höga" hindren på 125, jag vet att han hade klarat av mycket högre men eftersom det bara var hans andra gång han löshoppade så valde jag att sluta där. Han var otroligt fin och hoppade jättebra, min fina prinz :love: :love:

Så här såg banan ut som vi byggde:



Dom hoppade i vänster var (hela tiden) det var först ett sockerbitshinder på bägge linjerna.

I början av löshoppningen





Ha det bra!//Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0