Dressyrtävling - igen

Idag var min och Vincents första "riktiga" dressyrtävling, på Munkedals ridklubb. Vi lämnade stallet kvart över sju. Jag kollade på några B-ponnys och sedan tog vi ut Vincent och jag red fram. Min startid var 9.38 och jag red fram i en halvtimma. Vincent var lite okoncentrerad. Jag kom in på dressyrbanan och red runt i trav två varv innan jag fick startsignal. Vincent var fin under hela programet, men vi fick en miss. När jag ska fatta galopp vid H fattade han fel. Jag tar på mig det, jag tog för mycket i inertygeln så därför fattade han fel, men annars supernöjd! Resultatet blev en andra plats, med ETT poäng ifrån vinnaren.. Lite snopet, men men.

I andra klassen kändes det som att "soppan" hade tagit slut. Men på framridningen gick det bra. Inne på banan  var han jättefin, men i ökningarna ska jag satsa mer nästa gång. Jag låg delad tvåa av fem placerade! Jag kollade på en ryttaren, som fick exakt samma procent och poäng som jag. Så vi låg delad tvåa med blev nerputtade till femte platsen efter att alla hade ridit. Men jag och alla placerade var supernöjda, nästan alla efter oss hade fått under 50% (!) så jag och Sigrid som hon heter som jag delade plats med var supernöjda med 62 procent! Domaren är supersträng, vi som har ridit för henne föut vet ju det men flera ryttare från Gbgs hållet var rejält sura över sina ovanligt låga poäng :). Men domaren dömer och huvudsaken är ju att det är lika för alla.

Denna gången blev det en blå och en grön rosett med hem. (+ jättefina pokaler :)





Ha det bra!//Annika

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis!

2011-03-26 @ 20:06:02
Postat av: hannah

Grattis :)

2011-03-26 @ 20:09:07
URL: http://ponnyhoppryttaren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0