Första tävlingen för året

Tävlingsdebuten avklarad, Värmland blev det denna gång. Praktiskt då storasyrran hoppar in som coach och hästskötare (fniss). Vi är ju vana vid att åka till Värmland eftersom Sanna läste NV på Lillerud så resan gick fort och lätt. På tävlingsplatsen var det...... ishalt och osandat. Ingen strålande kombination ihop med skodda hästar. Vincent höll på att halka omkull innan vi fått på broddarna men det gick bra. En framhoppning i tält med ryttare som inte kunde ridhusreglerna gjorde ju hela framhoppningen onödigt spännande....

Mammas mobil hann inte riktigt med i vårt tempo ;)

Första klassen helt ok. Vincent kändes pigg och alert. Vi kom på andraplats. Andra klassen kändes han segare och jag red inte tillräckligt bra, behöver mer ben! En oxer stod mitt i en solstråle och ljuset reflerkterades i vattenmattan under. Borde  gått på med mer ben men nu blev det tvärstopp istället. Lade en volt och sedan hoppade han perfekt. Mycket nöjd med kombinationen i allafall, ingen tvekan alls. En bra tävlingsdag! Har nu packat alla hästgrejerna inför veckan. Kvar är mina grejer o kläder. Vi åker neröver i morgon tidigt, hoppas vara framme innan klockan 12. Det är prao-dags, en hel vecka hos Anna (Hassö), Malin, Olivia och Carro på Skönabäck - GÖRKUL! Jag ser fram emot massa ridning och ett soligt och snöfritt Skåne!

Det var kallt i morse!

Ha det bra!//Annika

Kommentarer
Postat av: Lina

hihi grattis eller vad man ska säga ;)

Kram Lina!

2011-03-13 @ 11:17:14
URL: http://liinafriida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0