HOPP KM

Idag så var det hopp km. Det var Frida som tävlade Vincent ida, då dom har blivit med fux ;)

Underlaget var jttedåligt. Det var minst 5 hästar som gick omkull ( och dom red i normal banhoppningstempo)
En häst blev blockhalt till och med! Stor tumme ner för det!

Jag tror jag var 100% mer nervös än var Frida var! Jag blir alltid sån! Spelar ingen roll om det är någon som jag bara känner personen lite, så länge jag hejar på personen så blir jag jättenervös för deras skull.

I förklassen (LD) vågade jag knappt titta,haha! Men dom var felfria i grunden och sen i omhoppningen gör Frida värsta omhoppningssvängen! Jag tänkte: VAD I HELA VÄRLDEN GÖR HON? xD. Men sen berättade hon att hon svängde mer än planerat och Vincent var lite väl lyhörd. Men dom klarade det hindret felfritt! Sen var det bara två hinder kvar. Oturligt nog rev hon näst sista hindret. Ett riktigt skit pet i från Vincents sida, men men. När Frida hade hoppat färdigt hindren och gick ner i trav halkade Vincent till och satte sig nästan på rumpan! Då övervägde vi lite ifall hon verkligen skulle starta KM klassen, hellre än hel häst.

Sedan när vi kollade på resultaten kom Frida precis utanför placering och om Vincent inte skulle rivit hade dom vunnit med mer än 4 sekunders marginal!! Det är inget dåligt resultat för första tävlingen! Vi ser det som en vinst ;)
Hon startade KM klassen men tog det lugnt.

Andra klassen vågade jag kolla på hela. Det var en LC och om två ekipage eller fler var felfria blev det omhoppning. Det var två innan Frida som rev eller vägrade. Frida går in gör en KANON runda på Vincent! Felfria! Det var bara ett ekipage kvar efter Frida och hon rev sista hindret! Så Frida vann den klassen! :D STORT GRATTIS!!!

Frida tävlar inte för Tark så bucklan fick hon inte hem, men en blågul rosett blev det!

Imorgon blir det dressyr KM och jag ska försvara titeln!!


Framhoppning!


Prisutdelning :)




Inte den sista Vinnarrosetten dom fick tillsammans ;D


(ifrån förra året, vann alla klasser!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0