WIIEEE

Idag kommer det vara en av dom bästa dagarna detta året. För idag ska nämligen jag och Ann-Louise åka hela vägen ner till Skåne och Flyinge för att se på Rolf-Göran Bengtsonss Clinic om unghästar :D Det är helt perfekt då Gullan är unghäst, och jag behöver mycket inspration och lärdom. Det kommer bli sjukt roligt. Tänk att vi lyssna på Sveriges bästa hoppryttare och EM GULD medaljör vinnare!

Vi ska åka om en timma (tror jag) Så nu ska jag packa det jag ska ha med mig osv. Clinicen börjar 19.00 och är nog färdig ca 22.00. Efter det är slut åker vi hela vägen hem till Bohuslän igen. Vi lär nog vara hemma ca 02.30. På torsdan är det skola som gäller så det blir inte mycket sömn, men det är det värt! :D

Så här står det på AVSHs hemsida om det:

Rolf-Göran kommer att rida en 4- och en 5-årig häst och på marken står hoppningens förbundskapten Sylve Söderstrand. Vad ska en tex 4-åring kunna? Vad kan man ställa för krav på en häst i den åldern? Vilka övningar kan vara lämpliga? Hur ger man hästen bäst förutsättningar för framtiden?
Frågor som dessa kommer att tas upp under kvällen.


Snacka om lärorikt! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0