Nummer 1 (LISTAN)

DRESSYR ELLER HOPPNING?

Hmm ganska klurig fråga. Det beror nästan på om man kollar på storhäst eller ponny. På ponny så är det det dressyr. Det är prydligare och inte lika mycket "flax" med armar o ponnyn går inte med huvudet rakt upp i vädret. Jag tycker personligen att det ska vara stilbedömning på dom flesta ponny hopptävlingarna i Sverige. Men man ser ju en hel del på dressyrbanan som heller inte ser så bra ut, tonåringar som börjar gråta när dom kommer ut ifrån banan för det inte gick bra och skriker till förälden: Jag vill ha en ny ponny!!! Så det är ju lite 50-50 på ponny tycker jag.
Så därför väljer jag dressyr.








Ha det bra!//Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0